söndag 21 december 2008

Jul pops

Här kommer lite mer julpyssel. Ni som känner till Bakerella, känner säkert igen dessa "cake pops". Jag är helt såld på hennes blogg och har länge tänkt jag skulle göra några egna pops. Jag har testat förut, med lite olika kakor och smörkrämer och det har blivit jättegott, men jag har aldrig dekorerat dem förut. Men eftersom jag faktiskt hade lite tid över (hm... hur gick det till egentligen..?) denna jul, så blir det några tomtar.

För arbetsbeskrivning på hur man gör cake pops, besök Bakerella

Här är steg 1. Jag använde ett vanligt sockerkaksrecept med vanilj, och blandade ut med Italian meringue buttercream. Syndigt gott......

Steg 2. Nu har jag doppat dom i hudfärgad vit choklad....

Och till sist så har jag dekorerat dom med hjälp av sugarpaste och marsipan. Återstår gör packeteringen, men det får ske imorgon.... återkommer med bilder på det också.

Inga kommentarer: