torsdag 7 maj 2009

Orkidétårtan är färdig

Så var då tårtan med orkidéerna färdig. Det var jättekul att göra den och jag känner mig så nöjd!
Men lite stökigt var det, för jag provade en ny sugarpaste för första gången. Bra, men ovanligt mjuk, och det blev "bristningar" i övre kanten. Det innebar att jag gjorde remsor för att dölja kanterna med och det blev riktigt lyckat. Jag hade inte tänkt göra de remsorna, så på sätt och vis så var det ju bra att sugarpasten krånglade.

Bild på hela tårtan finns i mitt galleri.


Hmmmm, såg just så otroligt grön blomman var i förra inlägget. Den bilden var tagen i dagsljus. Men bilden ovanför stämmer bättre med hur de verkligen ser ut.

2 kommentarer:

Anonym sa...

FANTASTISKT helt otroligt vackert.Tänk vad fint det blev tack vare små missöden som dök upp på vägen.Tack för att jag får ta del av mästerverken.
Iréne

Anonym sa...

Hvor er det en flot kage. Dine orkideer er fantastiske flotte.