måndag 24 september 2012

The Cake and Bake Show 2012 i London

Så har jag då varit och besökt årets stora tårtevent, The Cake and Bake Show på Earls Court i London. Det var en tämligen stor mässa med många skojiga utställare. Både gamla bekanta och en hel del nyheter inom verktyg och material. En del dyker upp i butiken under hösten!!
Många kända namn deltog, både som demonstratörer, work-shop lärare och som utställare. Det var just dessa delar av mässan som jag tyckte var bäst. Tävlingarna som arrangerade tyckte jag höll en ganska låg nivå, så det var mindre intressant och jag tog heller inga bilder där. Men som sagt, mycket nytt visades från olika leverantörer och jag gillade speciellt Mich Turners monter med gudomligt vackra tårtor, som man tyvärr inte fick fotografera  :-( och Peggy Porschens parlour som var uppbyggd i miniformat på mässan. Mycket fint att se där.








Inga kommentarer: