lördag 4 augusti 2012

Bröllopstårta med draperingar

Helgens stora beställning var en tårta för 72 personer som skulle ha draperingar, rosor och murgröna. Sist jag gjorde så här mycket draperingar var jag helt slut efter all kavling och hade blåmärken på båda underarmarna! Det är verkligen tungt att kavla ut stora, tunna sjok av flowerpaste. Så när jag fick förfrågan om en trevåningstårta med draperingar tidigare i år, var det ingen tvekan. Nu skulle pastatillsatsen till min Kenwood införskaffas! Sagt och gjort, i våras köpte jag den till slut. Och vilken fantastisk hjälp den har varit. Jag har haft en manuell pastamaskin sedan tidigare (som jag använt till just pasta) men eftersom den ska vevas manuellt var det ingen stor besparing i tid och energi att använda den till tårtdekorering. Men denna tillsats till maskinen - Oh vilken föjd att använda! Det gick som en dans. 
Bild på hela tårtan finns i galleriet på min hemsida.




1 kommentar:

Rebecca sa...

Kan inte bli vackrare!!