söndag 18 maj 2014

Sockerslottet

Det har verkligen gått alldeles för lång tid sedan jag skrev någonting i min blogg. Anledningen är att jag helt enkelt haft alldeles för mycket att göra, och då blir vissa saker lidande. Bloggen är tyvärr en sådan.
Nu drar dock bröllopssäsongen igång och därmed kommer det att kunna visas upp tårtbilder, för det är ju det som den här bloggen är tänkt att handla om - tårtdekorering.

Men för att berätta lite om varför jag varit för upptagen för att blogga om det, vill jag göra en liten summering av vad som hänt sedan sist.

Sockeralottet - min nya lokal - har jag ju berättat om tidigare. Sist jag skrev om det var en vecka efter att lagret flyttat in. Sedan dess har även köket blivit färdigt, chokladpralintillverkningen har kommit igång i stor skala och vi har öppnat vår chokladbutik i Sockerslottet.

Chokladbutiken stod färdig för invigning den 7 februari i år. Äntligen kändes det som man fått belöning för åratal av arbete med den vackra kyrkan och med pralintillverkningen som jag arbetat med och utvecklat under snart 5 år.


Förutom mina egna praliner - som säljs under namnet Wall Choklad - säljer vi andra konfektyrprodukter som lakrits, fudge, chokladfonduer, karameller, lemonad, sylter och marmelad. Även delar av Tårtkonsts sortiment finns framme.
Butiken blev en stor succé!

Det är fortfarande massor med nytt på gång, som t.ex webbutiken för chokladpralinerna, den nya kurslokalen, chokladprovningar, hotellet som vi ska öppna i höst, och mycket annat.

Man hittar nu till alla mina verksamheter via hemsidan www.sockerslottet.com

Inga kommentarer: