lördag 6 oktober 2012

Tårta till höstbröllop

Idag är det första lördagen i oktober månad och det var dags för höstens första tårtleverans. Det har verkligen varit en riktigt fin höstdag, vackra färger, prasslande löv på backen, lite kyligt men med en värmande sol som sken från blå himmel. Kunde inte vara en bättre dag för ett höstbröllop. Hösten är min egen favoritårstid så det kändes extra roligt och inspirerande att jobba med höstfärger. För det var det som var önskemålet; en bröllopstårta i höstfärger.
Istället för att göra det uppenbara - en tårta strödd med höstlöv i vackra färger - valde jag att applicera höstfärger på den klassiska rosen. Höstlöv är ju trots allt vissna löv och det kändes inte rätt på en pampig bröllopstårta.
Så det blev rosor i alla möjliga nyanser av orange, som jag dessutom airbrushade för att få skiftningar i. Jag blev jättenöjd!
Bild på hela tårtan finns som vanligt i galleriet på min hemsida. www.gunillawall.se




1 kommentar:

Anonym sa...

Superfin tårta Gunilla!
Vad har du använt för verktyg till att göra de snirkliga dekorationerna på tårtans nedre kant?

Mvh Sofia