onsdag 2 november 2011

Några små fel i artikeln (101 nya idéer)

Jag får erkänna att jag inte hunnit läsa igenom artikeln i 101 nya idéer förrän nu. Och då får jag tyvärr se att man ändrat en hel del i min text. Det är ju helt OK eftersom det av och till måste kortas ner en del. Dock har man inte bett mig korrekturläsa vilket resulterat i en del otydligheter och fel. :-(
För er som eventuellt vill testa att göra en del saker känner jag att jag vill påpeka det viktigaste felet. I tips-rutan på sid 82 står det att man ska temperera chokladen till 20grader. !!! Detta är givetvis fel. Tempereringsprocessen har beskrivits på sidan innan, med anvisningar om temperaturer och detta ska man absolut följa. Men det som man doppar i den tempererade chokladen ska vara 20 grader.
Tråkigt slarvfel av redaktionen.

Sen är det andra småsaker, dock inte lika viktigt. Det heter ju såklart falsverktyg och inte falsettverktyg!
Det är lite roligt faktiskt.... ser ni det framför er? Kan det vara något verktyg som man nyper någon med måntro så personen går upp i falsett? :-)

Om någon stöter på några problem med era chokladprojekt så får ni gärna höra av er till mig!

Inga kommentarer: