fredag 22 juli 2011

Nya silikonformar i butiken

Jag har lagt in en del nya produkter i butiken de senaste dagarna. Bl.a silikonformar från First Impressions. Denna amerikanska tillverkare gör silikonformar av riktigt bra kvalitet. Detaljrikedomen är enorm!
Jag har ägnat dagen åt att göra motiv i varje form för att kunna fotografera till butiken, eftersom jag tycker ett färdigt motiv säger så mycket mer än en bild på en form. För det kan vara svårt att förstå att man ur en blå, dallrande klump kan få något så här utsökt.....
Jag var bara tvungen att lägga upp denna bild. Jag kan inte låta bli att le varje gång jag ser  den. :-)

Bara för att förtydliga, det är två formar. Dels den populära sovande babyn som många av er säkert redan sett, och den ligger i ett par kupade änglavingar som är gjorda i en egen form. Silikonformar är tyvärr attans dyra. Men det blir attans fint också.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Den är verkligen super fin denna baby. Tänkte passa på o fråga vilken färg det är du har använd? Den ser verkligen naturtrogen ut :)

Mvh Madde

Gunilla Wall sa...

Hej Madde,

Babyn är gjord i flowerpaste (Wiltons)som jag färgat in med Sugarflairs Paprika/Flesh. Bara ytterst lite färg går åt, för att ge en naturlig hudfärg. Tänk på att färga lite ljusare än vad man skulle göra för en vuxen figur. Babyhud är ju oftast ljusare.
Sedan har jag gjort lite skuggor och shatteringar med pulverfärg och en torr pensel då figuren torkat.
Jag måste erkänna att jag inte helt kommer ihåg den exakta blandningen av pulverfärger. Det var en mix av orange, rött och ljusbrunt. Lite brunare i hudvecken och lite rött (rosa) som highlights för att ge en ett rosigt och frist utseende på huden.
/Gunilla