fredag 5 mars 2010

Dessertbord i rosa

Jag har länge tänkt jag skulle få tid att pyssla ihop ett riktigt härligt dessertbord. Ju längre tiden gått desto fler idéer har jag kommit på, och så till slut känns det som att man är sprickfärdig och bara måste få ge utlopp för det. Så nu, lagom till min egen födelsedag, pysslade jag ihop detta rosa kalasbord.
Det är nästan så man inte tror det är sant, för den här tårtkonstnären brukar väldigt sällan ha tid och lust att göra någonting till sig själv. Men denna gång tog jag igen det. Med råge!


Godsakerna är vanilj cookies, mini cupcakes med Italian meringue buttercream....

....samma smörkräm smaksatt med hallon som fyllning i macaroonerna....
...tårta med granatäpple och choklad, chokladkakor och diverse rosa godis.

13 kommentarer:

Anna Wolf sa...

Wow, vad tjusigt! Roligt att kunna göra något till sig själv också :) Vad är det för tårta?
//Anna

Tove sa...

Så otrologt vackert dessertbord du gjort! Det bästa med att göra åt sig själv är ju att man får bestämma precis hur man vill ha det! :-)

Alice Lindberg sa...

Helt fantastiskt vackert Gunilla!!
Grattis igen =)

JaanaM. sa...

Så sött och fint! Duktiga du! :)

Malin Ljungblad sa...

Så helt underbart ljuvligt! Och det låter supersmaskens! Grattis! :o)

Anonym sa...

Åh va läckert, Gunilla!
Och vilka snygga fat och papper du har använt dig av.
Sist men inte minst - STORT GRATTIS i efterskott!
Kram Gråbo-Anna

Ida sa...

Oj vad vackert! Du är en stor inspiration!

Helena Ljunggren sa...

Vilka underbara bilder. Jag fullkomligt älskar rosa!

Fragminator sa...

Rosa är inte direkt min favoritfärg, men det där ser fantastiskt ut :)

Lisa sa...

Jättefint! Vårigt!
Lisa

yasemin sa...

Så himla läckert. Som i en tjejdröm :) Vilken fin blogg du har. Synd att dina kurser inte är i stockholm.

Therese Blomqvist sa...

Verkligen läckert!

mm cake design sa...

Helt fantastisk! Så vackert och så rosa är din dessertbord.