torsdag 27 augusti 2009

Ny fin silikonblomform


Nu har jag äntligen en riktigt bra blomform i silikon i min butik. Det har varit lite si och så med kvaliteten på dom tidigare, men nu har jag alltså en som verkligen håller måttet. Det är den man använder för de fantastiskt söta små blommorna som man kan skymta på mina tårtor ibland.


Det är hur busenkelt som helst att göra dom. Använd flowerpaste eller en blandning av flowerpaste och sugarpaste. Kavla ut den tunt, stick ut en blomma med en liten 5-bladig utstickare. Lägg den på den ena delen av blomformen, lägg den andra ovanpå. Tryck till och där har du din lilla färdiga blomma. Den kan sedan färgsättas med lite pulverfärg för att ge den ännu mera liv.


Jag säljer nu också blomformen tillsammans med en 5-bladig utstickare. Se i butiken.

Inga kommentarer: