torsdag 24 juli 2008

Professional Master Class

Nu är resan över för denna gång. Tidigare idag kom jag hem från Farnham i England, och kurs hos Squires Kitchen. Det har varit tre jätteroliga dagar, med den härligt charmige Eddie Spence. En sann mästare.
Vi arbetade med Royal Icing (kristyr) i flera olika tekniker, och slutresultatet blev bl.a en vacker tårtdummy.
Det är ju alltid lite speciellt att transportera såna här saker, och det gäller att vara riktigt försiktig. Min tårta klarade sig nästan hela vägen hem.... Det gick tydligen fint att åka tåg i England och ta med den ombord på planet för när jag tittade till den på Arlanda så var den hel och fin. Men ytterligare en tågresa med ett byte klarade den tydligen inte, för när jag kom hem hade en bit gått sönder.
Så det blir ingen bild på hela skapelsen, eftersom den måste repareras först. Men lite detaljer visar jag gärna.



Och så mästaren själv "in action":

Visste ni förresten att det var Eddie som gjorde Charles och Dianas bröllopstårta? Och även Andrews och Sarahs och nu senast Drottningens jubileumstårta (50 år som regent)?
Kan man ha en bättre lärare?

1 kommentar:

Alice Lindberg sa...

Wow!! Så oroligt häftigt, jag är djupt imponerad! Du var ju så duktig på spritsning redan innan, kul att du fått möjlighetatt utvecklas ytterligare!
Fantastiskt fint arbete!!

Trist att den gått sönder, hoppas du lyckas laga den utan att det syns allt för mycket!

/Alice